Při nákupu šesti lahví z Vinařství Hort vývrtka na víno zdarma.

Při nákupu 6 a více lahví doprava ZDARMA

 

Práva z vadného plnění a záruka (reklamace)

Kupující je před prvním použitím zboží povinen si důkladně přečíst návod k použití zboží a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím.

Kupující je v souladu s § 2104 OZ povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí a je-li kupujícím spotřebitel, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, ukáže-li se, že kupující o vadě zboží před jeho převzetím věděl, nebo vadu sám způsobil.

Není-li kupující spotřebitelem, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození zboží a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo d odat nové zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.

Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od jeho převzetí; je-li na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato doba zkracuje do data uvedeného na obalu zboží. Pro uplatnění práv z vadného plnění je stanovena lhůta v délce trvání dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato lhůta také zkracuje do data uvedeného na obalu zboží. Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí), způsobené používáním, ani na skutečnost, že úpravy zboží (např. gravírováním) neodpovídají vzoru poskytnutém prodávajícím nebo představě kupujícího, pokud tuto úpravy odpovídají zadání kupujícího.

Kupující-spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

  • právo na bezplatnou opravu zboží, je-li taková oprava možná;
  • právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná vada se stejnými projevy celkem třikrát (3x) a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo pro větší počet vad řádně užívat;
  • právo na odstoupení od kupní smlouvy lze využít tehdy, není-li možné zboží opravit a není možné ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat

Prodávající odpovídá kupujícímu-podnikateli pouze za ty vady zboží, které se u takového zboží vyskytovaly již v době jeho převzetí kupujícím-podnikatelem. Za jiné vady zboží prodávající kupujícímu-podnikateli neodpovídá. Kupující-podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady pouze ve lhůtě šesti (6) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, tato lhůta se zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.

Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po uplynutí této lhůty má kupující-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení kupní smlouvy. Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy kupující-spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu-spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy.

V případě vady věci může kupující zaslat na reklamační oddělení prodávajícího: info@vassommelier.cz. Pro podrobnější informace se kupující může obrátit přímo na zákaznické centrum prodávajícího +420 608 761 302 Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co se projeví.

Kupující-spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.

Na právní poměry mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem se neuplatní ustanovení § 1924 OZ, kupující-podnikatel tedy nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práv z vadného plnění (uplatnění reklamace).

Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními OZ a zákonem o ochraně spotřebitele. V případě kupujícího-podnikatele se reklamace zboží řídí příslušnými ustanovení OZ.

Copyright © 2016 - současnost Váš Sommelier. Všechna práva vyhrazena.